Dövizz - Güncel Döviz Platformu
Dolar51,5412artış %0,01Euro57,8168düşüş %0,02Sterlin69,2864artış %0,01Yen (100)32,6980düşüş %0,11Gram altın6.813,84düşüş %0,73Gümüş87,82düşüş %0,67Platin2.592,33değişmedi %0,00Ons ($)4.112,67düşüş %0,70BIST 10011.712,67değişmedi %0,00
Son dakikaBloomberg HT

Türkiye: 429 Euro, Yunanistan: 684 Euro

· Arşiv haberi

Bu haber 20 Şubat 2013 tarihlidir; içerikteki fiyat ve oranlar güncel değildir. Güncel fiyatlar: Dolar · Euro · Gram Altın

Türkiye: 429 Euro, Yunanistan: 684 Euro

Türkiye'de brüt asgari ücret 429 Euro'ya karşılık gelirken, bu rakam Yunanistan'da 684, Portekiz'de 566 Euro düzeyinde.

BRÜKSEL - Türkiye'de asgari ücret, 9 AB üyesindekinden yüksek çıksa da, krizdeki Yunanistan ve Portekiz'in altında bulunuyor.

AB istatistik kurumu Eurostat'ın verilerine göre, 1 Ocak 2013 itibariyle Türkiye'de brüt asgari ücret 429 Euro'ya karşılık gelirken bu rakam Romanya'da 157, Bulgaristan'da 159, Letonya'da 287, Litvanya'da 290, Çek Cumhuriyeti'nde 312, Estonya'da 320, Slovakya'da 338, Macaristan'da 341 ve Polonya'da 377 Euro düzeyinde bulunuyor.

Asgari ücret Portekiz'de 566, Yunanistan'da 684, Malta'da 697, İspanya'da 753, Slovenya'da 784, İngiltere'de 1.264, Fransa'da 1.430, İrlanda'da 1.462, Hollanda'da 1.469, Belçika'da 1.502 ve Lüksemburg'da 1.874 Euro.

AB'de Almanya, Avusturya, İtalya, İsveç, Finlandiya ve Danimarka'da ise asgari ücret uygulaması bulunmuyor.

1 Temmuz'da AB üyeliğine hazırlanan Hırvatistan'da asgari ücret 374 Euro'ya karşılık geliyor.